ЗВЕРНЕННЯ депутатів Драбівської селищної ради до Президента України, голови Верховної Ради України, прем`єр-міністра України щодо захисту та збереження діяльності мікробізнесу в Україні

  • 441

   Фото без опису

Звертаємося до Вас щодо нагального питання захисту та збереження діяльності мікробізнесу в Україні, у зв’язку з прийняттям законів України  від 20.09.2019 № 128-IX «Про внесення змін до Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг», від 20.09.2019 № 129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг».

Вважаємо, що закони № 128-IX та № 129-IX направлені на руйнування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності. Ці законодавчі норми передбачають посилення тотального контролю за мікропідприємництвом. Окрім того, фіскалізація запроваджена законами № 128-ІХ та № 129-ІХ, створює ґрунт для монополізації споживчого ринку великим бізнесом і вбиває альтернативну пропозицію мікропідприємництва на ринку праці.

Норми, передбачені вказаними законами, не підтримуються переважною кількість мікропідприємців, які представляють інтереси підприємців  Драбівської громади та в цілому по країні.

Зазначаємо, що Державна регуляторна служба України провела обрахунок імовірних втрат ринку від запровадження норм вказаними законами і констатувала підвищення витрат мікропідприємців на процеси адміністрування пов’язані з запровадженням фіскалізації.

Державна регуляторна служба України публічно розмістила інформацію про результати попереднього аналізу регуляторного впливу запропонованих ініціатив.

Прогнозні витрати бізнесу, насамперед, платників податків другої та третьої груп єдиного податку, від реалізації положень законів № 128-ІХ та № 129-ІХ становитимуть орієнтовно 22,35 млрд.грн. на адміністрування процесів застосування класичних реєстраторів розрахункових операцій  (надалі – РРО), а за умови застосування програмних РРО становитимуть понад 8,53 млрд. грн.

Сумарні додаткові витрати малого бізнесу на обов’язкове впровадження класичного РРО для платників єдиного податку другої групи незалежно від виду діяльності та обсягів доходів складуть 11,128 млрд. грн.

Окрім того, Державна регуляторна служба вказала на зростання перевірок відповідними службами за результатами реалізації законів № 128-ІХ, 129-ІХ, що у свою чергу негативно відобразиться на бізнес активності.

Як наслідок, прийняті закони № 128-ІХ та № 129-ІХ спонукають мікропідприємців до підняття  цін на товари та послуги, що вони реалізують, а споживачі України отримають суттєве підняття роздрібних цін, що може привести до підвищення соціальної напруги.

 

Зважаючи на те, що прийняті закони передбачають значне подорожчання процедур адміністрування податків для мікропідприємництва та робить мікробізнес  неконкурентним у порівнянні з великим бізнесом, в подальшому це може призвести до закриття суб’єктів господарювання фізичних осіб-підприємців, що провадять свою діяльність на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності.

Закриття діяльності мікропідприємцями чи їх бізнес-еміграція може привести до негативних наслідків, зокрема, спричинить втрату значної кількості робочих місць у Драбівській селищній громаді та суттєво скоротить надходження в бюджет громади.

За результатами опрацьованої публічної інформації, ми стверджуємо, що дія законів № 128-ІХ, № 129-ІХ знівельовує спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, а реалізація їх положень матиме негативні наслідки для Драбівської селищної громади, для економіки України в цілому та посилить соціальну напругу в суспільстві.

У зв’язку з вищезазначеним та з метою недопущення негативних економічних наслідків, погіршення інвестиційного клімату в Драбівській селищній громаді та в цілому по країні, посилення соціальної напруги в суспільстві, звертаємось до Вас із проханням:

  • терміново розглянути та ухвалити законопроєкти № 3993 та  №№ 3853-1(2) (розроблені з урахуванням законопроєктів №№ 2644, 2645);  
  •  утворити при Президентові України постійно діючий консультативно-дорадчий орган, що буде опікуватися розвитком мікропідприємництва в Україні. Цей орган повинен бути створений на паритетних засадах участі в ньому представників влади та представників мікропідприємництва;
  • усі зміни до законодавства, що стосуються умов ведення діяльності мікропідприємництва, вносити виключно після їх обговорення з представниками мікробізнесу та ґрунтовного прогнозування їхніх наслідків;
  • запровадити мораторій на всі види перевірок усіма контролюючими та перевіряючими органами до моменту зняття обмежень, запроваджених законодавчою та виконавчою владою, під час існуючої загрози епідемії коронавірусної інфекції в Україні, дії надзвичайного стану чи карантину.