Фонд соціального страхування України передав свої завдання та функції до Пенсійного фонду

  • 487

Фото без опису

ФССУ передає функції соціального страхування до Пенсійного фонду

Функції та завдання Фонду соціального страхування України за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку передаються Пенсійному фонду України.

Фонд соціального страхування України розпочинає процедуру припинення.

Закон України від 21.09.2022 № 2620, а також постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2022 № 1289 та від 02.12.2022 № 1350, якими внесено відповідні зміни до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування та рішень Уряду, набули чинності 01 січня 2023 року.

Відтепер уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування є Пенсійний фонд України.

Звертаємо увагу! Застраховані особи, потерпілі внаслідок нещасного випадку на виробництві, члени їх сімей, а також страхувальники мають звертатись до органів Пенсійного фонду України з усіх питань загальнообов’язкового державного соціального страхування, зокрема:

● фінансування допомог по тимчасовій втраті працездатності і по вагітності та пологах;

● виплати допомог на поховання;

● подання заяв-розрахунків для фінансування листків непрацездатності;

● призначення, перерахування та здійснення страхових виплат з відшкодування шкоди, заподіяної потерпілому внаслідок нещасного випадку на виробництві та/або професійного захворювання або особам, які мають право на страхові виплати в разі смерті потерпілого.

Докладніше щодо подання заяв-розрахунків і фінансування матеріального забезпечення: https://www.pfu.gov.ua/2155463-z-1-sichnya-2023-roku-finansuvannya-strahuvalnykiv-dlya-vyplat-po-likarnyanyh-zdijsnyuvatyme-pensijnyj-fond-ukrayiny,

щодо страхових виплат: https://www.pfu.gov.ua/2155474-shhomisyachni-strahovi-vyplaty-ta-inshi-vyplaty-na-vidshkoduvannya-shkody

Довідково

Закон України «Про внесення змін до Закону України "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування" та Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування"»: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2620-20

Оновлена редакція Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування»: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1105-14

Постанова КМУ «Про внесення змін до Положення про Пенсійний фонд України»:  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1289-2022-%D0%BF

Постанова КМУ «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо забезпечення реалізації окремих функцій Пенсійного фонду України та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України»: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennia-zmin-do-deiakykh-postanov-kabinetu-ministriv-ukrainy-shchodo-zabezpechennia-realizatsii-okremykh-funktsii-pensiinoho-fondu-ukrainy-ta-vyznannia-takymy-shcho-i021222-1350

 

                                                                              Реорганізація: куди подавати заяви-розрахунки з 01 січня

З 01 січня 2023 року Фонд соціального страхування України передав свої завдання та функції до Пенсійного фонду – відтепер саме ПФУ є уповноваженим органом управління в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. ФССУ перебуває в процесі припинення.

Куди та як роботодавці мають подавати заяви-розрахунки для отримання фінансування за лікарняними своїх працівників?

● Починаючи з 01 січня, органом, який відповідає за прийняття заяв-розрахунків і фінансування лікарняних і декретних допомог, є Пенсійний фонд України.

● Тож усі заяви-розрахунки незалежно від виду допомог, які вони містять, відтепер необхідно подавати до ПФУ.

● Заяви, які містять у собі листки непрацездатності, сформовані до 01 січня 2023 року, також подаються до Пенсійного фонду.

● За інформацією ПФУ, подати заяву-розрахунок страхувальники можуть двома способами:

– в електронному вигляді через особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України;

– і на паперових носіях до будь-якого сервісного центру ПФУ.

● Для подання заяв-розрахунків в електронному вигляді роботодавцям не потрібно укладати з Пенсійним фондом України договір про визнання КЕП.

● Форма заяви-розрахунку наразі не змінилась.

● Звертаємо увагу! Для отримання компетентних консультацій і страхувальники, і застраховані особи мають звертатись до Пенсійного фонду України.

● Нагадаємо, реорганізація системи соціального страхування проходить на виконання Закону України від 21.09.2022 № 2620 та постанов Кабінету Міністрів України від 15.11.2022 № 1289 та від 02.12.2022 № 1350.