Соціальна робота в громаді

  • 156

Фото без опису

Сім’я – це першооснова любові, тепла, безпеки у житті дитини і важливий чинник її успішної соціалізації в майбутньому. Однак іноді сім’ї опиняються у складних життєвих ситуаціях, які можуть загрожувати їх існуванню та призводити до вилучення дітей із родини. Соціальна робота з такими сім’ями є важливим напрямом діяльності комунального закладу «Центр надання соціальних послуг» Драбівської селищної ради.

         Основна мета роботи з сім’ями у складних обставинах – збереження родини для дитини. Це важливий спосіб запобігання соціальному сирітству. Для реалізації такої мети фахівцями із соціальної роботи комунального закладу родинам, що потрапили чи можуть потрапити в складні життєві обставини, надаються соціальні послуги соціального супроводу, консультування, соціальної адаптації, представництва інтересів, соціальної профілактики та інформування.

14 березня працівниками КЗ «ЦНСП» Драбівської селищної ради було здійснено плановий виїзд у 2 сім’ї, що виховують 5 дітей у села Перервинці та Драбове-Барятинське з метою моніторингу стану виконання батьками пунктів плану та умов договору соціальної послуги соціального супроводу, яка надається означеним родинам та селище Драбів для проведення оцінки потреб, надання соціальної та першої психологічної підтримки 1 нововиявленій сім’ї військовослужбовця.

Цього ж дня було відвідано 2 дитячих будинки сімейного типу у селах Нехайки та Золотоношка, в яких виховуються діти, позбавлені батьківського піклування. Фахівцями комунального закладу було проведено соціальну аналітичну роботу з учителями та учнями у закладі загальної середньої освіти      І-ІІІ ступенів села Нехайки щодо адаптації дітей з ДБСТ (Золотоношка) до нового шкільного середовища та з’ясовано, що діти повністю адаптувалися до нової школи.

Крім того, батькам-вихователям надано консультації щодо психологічної підтримки  дітей на період адаптації, створення комфортних умов проживання, забезпечення її базових потреб. Проведено роботу щодо підготовки дітей до самостійного життя після виходу з дитячих будинків сімейного типу, підтримки позитивних взаємовідносин дітей з батьками, вчителями та однолітками, встановлення родинних зв’язків з біологічними родичами дітей-вихованців (за потреби). Обговорено проблеми  та надано поради з розв'язання соціальних та психологічних питань, а саме: навчати дітей долати труднощі та конфлікти з оточенням; сприяти в запобіганні виникнення непорозумінь та конфліктів між членами сім'ї та рекомендовано продовжувати підтримувати дітей у розвитку їх творчих здібностей.

Водночас проведено інформаційно-попереджувальну роботу з батьками щодо недопущення жорстокого поводження з дітьми, недбалого ставлення до виконання своїх батьківських обов’язків. Батькам-вихователям рекомендовано слідкувати за відвідуванням дітьми-вихованцями веб-сайтів, звертати увагу на зміну психологічного стану, коло їх спілкування в школі, соціальних мережах тощо.  У разі виявлення негативних змін у поведінці дитини негайно повідомити відповідні служби з метою збереження здоров’я та життя дітей. Намагатися зайняти їх час по максимуму, частіше спілкуватися з ними на різні теми.