Заклади позашкільної освіти |
||||
№ з/п |
Повна назва закладу освіти |
Адреса закладу освіти |
Телефон, електронна адреса |
Прізвище, ім’я, |
1. |
Центр дитячої та юнацької творчості Драбівської селищної ради |
19800 Черкаська обл., Золотоніський р-н, смт.Драбів, вул.Центральна 75 |
0972971333 |
Масюк Оксана Юріївна |
Центр дитячої та юнацької творчості
Драбівської селищної ради
19801, смт. Драбів, вул. Центральна, 75
Електронна адреса: drabiv_bdt@ukr.net
Директор: Масюк Оксана Юріївна
Методист: -
Культорганізатор: Кукса Оксана Олексіївна
Гуртки науково-технічного напряму:
Початкового технічного моделювання (ПТМ)
- користувачів ПК;
- робототехніка
- різьблення по дереву;
- виготовлення сувенірів.
Гуртки художньо-естетичного напряму:
- оркестр шумових та ударних інструментів;
- ансамбль ложкарів;
- народна творчість;
- вокальне мистецтво;
- витинанка;
- хореографія;
- креативне рукоділля;
- виготовлення сувенірів;
Гуртки військово патріотичного напряму:
- Сокіл-Джура
Гуртки фізкультурно-спортивного напряму:
- волейбол
Гуртки еколого-натуралістичного напряму:
- любителі природи
- Гуртки туристсько-краєзнавчого напряму:
- краєзнавчий
- екскурсоводи-краєзнавці
Гуртки дослідницько-експерементального напряму:
- МАН
Станом на 01.12.2022 р. в закладі навчається 370 вихованців, працює 21 гурток.
В закладі позашкільної освіти працюють:
- 5 основних педагогічних працівників;
- 8 сумісників при закладах загальної середньої освіти громади;
- 2 сумісники при закладі позашкільної освіти.
Центр дитячої та юнацької творчості
Драбівської селищної ради запрошує на:
Гуртки «Оркестр шумових та ударних інструментів»,
«Ансамбль ложкарів»
Керівник - Отвиновський Петро Петрович
Гуртки «Витинанка», «Різблення по дереву»,
«Початкове технічне моделювання»
Керівник - Ільєнко Сергій Олександрович
Гуртки «Хореографічний»
Керівник - Ареф’єва Наталія Володимирівна
Гурток «Театральний» - Кукса Оксана Олексіївна
Гуртки, які працюють на базі закладів загальної середньої освіти громади:
с. Драбове - Барятинське
- «Хореографія», керівник Зайченко Олена Олексіївна;
-«Волейбол», керівник Нерознак Іван Миколайович;
- «Витинанка», «Креативне рукоділля», керівник Івко Оксана Михайлівна.
с. Нехайки
- «Екскурсоводи-краєзнавці», керівник Устименко Наталія Петрівна
с. Перервинці
- «Користувач ПК», «Робототехніка», керівник Дробот Іван Миколайович.
с. Білоусівка
- «Джура», керівник Кононенко Віктор Миколайович;
- «Зроби світ кращим», керівник Каюк Ольга Павлівна.
смт. Драбів
«Любителі природи», «Краєзнавчий», «МАН», керівник Осадча Оксана Миколаївна.
Гуртки, які працюють при закладі позашкільної освіти:
«Вокальне мистецтво», керівник Конюшенко Надія Анатоліївна
«Виготовлення сувенірів», «Умілі руки», керівник Бринзей Оксана Василівна.
Розклад занять Центру дитячої та юнацької творчості Драбівської селищної ради на 2022-2023 навчальний рік (основні працівники) (можна ознайомитися за посиланням)
ПРАВИЛА
прийому вихованців до
Центру дитячої та юнацької творчості
Драбівської селищної ради Черкаської області
І. Загальні положення
1.1. Дані Правила регламентують прийом дітей до Центру дитячої та юнацької творчості Драбівської селищної ради Черкаської області.
1.2.Правила прийому розроблені відповідно до Закону України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», Положення про позашкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 р. № 433, Статуту ЦДЮТ ДСР, Правил внутрішнього розпорядку з метою дотримання прав дітей на отримання позашкільної освіти.
1.3. ЦДЮТ ДСР організовує позашкільне навчання дітей віком від 5 до 18 років. Кожен вихованець має право займатися у декількох гуртках одночасно та змінювати їх протягом навчального року.
1.4. Комплектування контингенту вихованців є компетенцією керівника гуртка та директора закладу.
1.5. Адміністрація ЦДЮТ ДСР зобов’язана ознайомити батьків або осіб, які їх замінюють, з Правилами внутрішнього розпорядку закладу.
1.6. Спірні питання, що виникають під час прийому вихованців вирішує директор відповідно до законодавства України у галузі позашкільної освіти.
ІІ. Порядок прийому вихованців
2.1.Організацію прийому дітей до ЦДЮТ ДСР здійснює директор, керівники гуртків.
2.2. Директор ЦДЮТ ДСР забезпечує дотримання законодавства України, в тому числі цих Правил прийому, а також відкритості та прозорості прийому вихованців на навчання.
2.3.При прийомі не допускається обмеження дітей по статі, національності, походженню, місцю проживання, відношенню до релігії, соціальному стану.
2.4. Прийом дітей здійснюється на позаконкурсній основі.
У гуртках хореографічного та вокального профілю можуть проводитися випробувальні заняття з метою визначення фізичного та професійного розвитку дітей для розподілу їх по групах.
2.5.До навчання у ЦДЮТ ДСР можуть прийматися діти з особливими потребами у разі відсутності у них протипоказань займатися у відповідному гуртку.
2.6. Керівники гуртків відповідають за формування контингенту, прийом документів та розподіляють вихованців по групах відповідно до напряму підготовки, рівня та року навчання.
Прийом документів проводиться згідно з розкладом роботи гуртків, який вивішується у холі закладу на інформаційному стенді та на сайті.
2.7. Строки прийому заяв та документів для зарахування дітей з 01 вересня по 15 вересня для груп першого року навчання та при наявності вільних місць у групах другого та іншого років навчання.
2.8. Прийом вихованців здійснюється за бажанням дітей та на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють.
2.9. Для зарахування дітей до навчання батьки або особи, які їх замінюють подають керівнику гуртка такі документи:
- заяву встановленого зразку на ім’я директора;
- копію свідоцтва про народження дитини;
- медичну довідку (для занять у спортивних, туристичних та хореографічних гуртках);
- документи, які підтверджують соціальний статус дитини або батьків (за потребою).
Примітка: зразки заяв знаходяться у адміністрації або керівника гуртка.
2.10.У заяві надається інформація про особисті дані дитини, місце її проживання, навчання, вказується інформація про батьків (прізвище, ім’я, по батькові), контактні дані батьків (осіб, які їх замінюють) для зв’язку, соціальний статус дитини, сім’ї та надається згода на обробку персональних даних дитини у порядку, встановленому законодавством України. Заява завіряється особистим підписом батьків або особою, яка їх замінює.
2.11. Для зарахування дітей до спортивних, туристичних, хореографічних гуртків надається довідка медичного закладу про відсутність у них протипоказань для занять у зазначених гуртках. При відсутності довідки адміністрація ЦДЮТ ДСР має право відмовити у зарахуванні дитини.
ІІІ. Зарахування вихованців
3.1. Зарахування вихованців до ЦДЮТ ДСР проводиться за наказом директора 15 вересня на основі поданих керівниками гуртків списків дітей по групах, при наявності повного пакету документів вихованців, необхідних для зарахування.
3.2. У разі, якщо зараховані вихованці протягом 2-х тижнів не приступили до навчання без поважних причин, вони відраховуються з числа вихованців ЦДЮТ ДСР.
ІV. Формування груп
4.1. Формування та наповнюваність груп відбувається згідно з правилами та нормативами, встановленими нормативно-правовими актами України в галузі позашкільної освіти.
4.2. Групи першого року навчання відповідного рівня формуються з нових вихованців, а також з вихованців, які раніше навчалися в ЦДЮТ ДСР та які за певних обставин не мають можливості займатися у групах другого та наступних років навчання.
4.3. Вихованці другого та наступних років навчання повинні до 31 серпня повідомити керівника гуртка, у якого займаються, про бажання продовжити навчатися та приступити до занять 15 вересня.
4.4. Впродовж навчального року можливий добір дітей у гуртки та клуби при наявності вільних місць у групах другого та наступного року навчання.
Заняття в закладі проводяться українською мовою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Драбівської селищної ради
15.01.2021 № 4-11 /VІІІ
Селищний голова Світлана ОРЕЛ
СТАТУТ
ЦЕНТРУ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ
ДРАБІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(нова редакція)
2021
І. НАЙМЕНУВАННЯ ТА МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ ЗАКЛАДУ
1.1. Повне найменування закладу: ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ Драбівської селищної ради Черкаської області.
ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ Драбівської селищної ради Черкаської області (далі – заклад) є правонаступником Драбівського районного Будинку дитячої творчості Драбівської районної ради Черкаської області.
1.2. Скорочене найменування закладу: ЦДЮТ ДСР.
1.3. Юридична адреса: 19801, смт. Драбів, Черкаська область, вулиця Центральна, 75.
ІІ. СТРУКТУРА ЗАКЛАДУ, ЮРИДИЧНИЙ СТАТУС, ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ
2.1. Заклад створений на підставі законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про освіту», «Про позашкільну освіту», інших законів, що регулюють порядок реалізації статутних завдань закладу освіти.
Заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», Положенням про позашкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 №433 (зі змінами та доповненнями), іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Драбівської селищної ради, її виконавчого комітету, наказами органу управління освітою і власним Статутом.
2.2. Засновник закладу (орган управління майном) – Драбівська селищна рада.
Ідентифікаційний код Засновника (органу управління майном): 34226402.
Місцезнаходження Засновника (органу управління майном): вул. Гагаріна, 17, смт. Драбів, Черкаська область, Україна, 19801.
2.3. Власник закладу – Драбівська селищна територіальна громада. Заклад є об’єктом комунальної власності Драбівської селищної територіальної громади.
2.4. Заклад є юридичною особою і діє на підставі Статуту, що затверджується Драбівською селищною радою. Права і обов’язки юридичної особи заклад набуває з дня його державної реєстрації.
2.5. Відомості про юридичну особу підлягають включенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
2.6. Ідентифікаційний код закладу 22800132.
2.7. Заклад має самостійний баланс, самостійний кошторис, печатку, штамп, власну символіку, зареєстровані у встановленому законом порядку.
2.8. Заклад має право набувати майнові та немайнові права, нести обов’язки, бути позивачем і відповідачем в суді, господарському суді.
2.9. Майнову відповідальність заклад несе в межах власних коштів.
2.10. Уповноважений орган засновника – відділ освіти Драбівської селищної ради (далі – орган управління).
Відділ освіти Драбівської селищної ради як головний розпорядник коштів, здійснює фінансування закладу, її матеріально-технічне забезпечення, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.
ІІІ. МЕТА І ГОЛОВНІ ЗАВДАННЯ ЗАКЛАДУ
3.1. Мета закладу:
- надати знання, формувати вміння та навички за інтересами;
- забезпечити потреби особистості у творчій самореалізації та інтелектуальний, духовний і фізичний розвиток, підготовку до активної професійної та суспільної діяльності;
- створити умови для соціального захисту та організації змістовного дозвілля відповідно до здібностей, обдарувань та стану здоров’я вихованців.
3.2. Заклад свою роботу здійснює на принципах:
- доступності позашкільної освіти громадянам України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, місця проживання, мовних ознак;
- добровільності вибору видів діяльності;
- науковості, світського характеру освіти;
- правового і соціального захисту вихованців в їх прагненні до вільного, різнобічного розвитку особистості.
3.3.Основними завданнями Закладу є:
- виховання громадянина України;
- вільний розвиток особистості та формування її соціально-громадського досвіду;
- виховання поваги до Конституції України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності;
- виховання у вихованців патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, а також інших народів і націй;
- створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку вихованців;
- формування у вихованців свідомого й відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих, навичок безпечної поведінки, здорового способу життя;
- задоволення освітньо-культурних потреб вихованців, які не забезпечуються іншими складовими структури освіти;
- задоволення потреб вихованців у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;
- пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих та талановитих вихованців;
- організація дозвілля вихованців, пошук його нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень.
3.5. Заклад проводить навчально-виховну, інформаційно-методичну, організаційно-масову роботу.
IV. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ
4.1. Право на безоплатне здобуття позашкільної освіти у закладі мають громадянам України незалежно від раси, кольору шкіри, особливостей інтелектуального, соціального і фізичного розвитку особистості, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.
4.2. Навчання і виховання у закладі здійснюється державною мовою.
4.3. Заклад проводить навчально-виховну, інформаційно-методичну, організаційно-масову роботу.
4.4. Заклад розробляє програму діяльності та плани роботи щодо її реалізації.
4.5. Заклад несе відповідальність перед особою, здобувачами позашкільної освіти, територіальною громадою, суспільством і державою за:
4.5.1. Реалізацію головних завдань, визначених Законом України «Про позашкільну освіту».
4.5.2. Безпечні умови освітньої діяльності.
4.5.3. Дотримання державних стандартів освіти.
4.5.4. Дотримання фінансової дисципліни.
4.5.5. Дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами.
4.5.6. Прозорість, інформаційну відкритість закладу.
4.6. Заклад самостійно приймає рішення та здійснює освітню діяльність в межах автономії, обсяг якої визначається Законом України «Про позашкільну освіту», спеціальними законами та цим Статутом.
4.7. Заклад здійснює освітній процес в позаурочний час. Заклад може здійснювати освітній процес за формами навчання: денна, вечірня, дистанційна, індивідуальна, інклюзивна, та іншими, передбаченими чинним законодавством України.
4.8. Заклад надає позашкільну освіту за напрямами:
- художньо-естетичний, який забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та здобуття вихованцями практичних навичок, володіння знаннями в сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва;
- туристсько-краєзнавчий, який спрямовує на залучення вихованців до активної діяльності з вивчення історії рідного краю та довкілля, світової цивілізації, географічних, етнографічних, історичних об’єктів і явищ соціального життя, оволодіння практичними уміннями та навичками з туризму та краєзнавства;
- науково-технічний, який забезпечує набуття вихованцями умінь та навичок, розширення наукового світогляду, підготовку до активної науково-дослідницької роботи, оволодіння сучасною технікою та технологіями;
- гуманітарний ( наукове товариство МАН), який забезпечує розвиток здібностей, обдарувань, практичних навичок вихованців, учнів і слухачів, оволодіння знаннями з основ наук соціально-гуманітарного циклу
4.9. Заклад самостійно обирає профілі навчання, керуючись нахилами та здібностями здобувачів освіти, потребами суспільства і батьків, відповідним кадровим забезпеченням та можливостями матеріально-технічної бази.
4.10. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників закладу, які забезпечують освітній процес у закладі освіти, визначається директором закладу відповідно до законодавства.
4.11. Автономія закладу визначається його правом:
- визначати форми та засоби організації освітнього процесу;
- визначати компонент змісту освіти, самостійно формувати програму, розробляти і впроваджувати власні програми навчальної та науково-методичної роботи з урахуванням державних стандартів;
- планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу;
- самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;
- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани, програми;
- спільно з закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
- брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів, у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;
- встановлювати різні форми морального і матеріального заохочення учасникам освітнього процесу;
- встановлювати власну символіку та атрибути;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування або благодійні внески від юридичних і фізичних осіб;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному чинним законодавством України;
- розвивати власну матеріально-технічну базу;
- здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.
V. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
5.1. Позашкільний заклад самостійно планує свою роботу. Заклад планує роботу відповідно до річного плану. У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи закладу, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується педагогічною радою закладу.
5.2. Щоденна кількість і послідовність занять гуртків, груп, об’єднань визначається розкладом, що складається відповідно до санітарних і гігієнічних вимог, узгоджується з профспілковим комітетом закладу освіти і затверджується директором закладу. Заняття гуртків різних напрямів проводяться протягом тижня згідно з розкладом.
5.3. Освітній процес у закладі здійснюється за типовими освітніми планами та програмами, а також за модифікованими, експериментальними та авторськими, затвердженими у встановленому порядку.
5.4. Освітні програми закладу можуть бути однопрофільними, комплексними і такими, що передбачають індивідуальне навчання вихованців, навчання в групах, гуртках, інших творчих об’єднаннях.
5.5. Чисельний склад груп, у яких передбачається індивідуальне навчання, становить не більше 5 вихованців. Залежно від специфіки роботи гуртка, творчого об’єднання, навчання може проводитися від одного місяця до кількох років.
5.6. Середня наповнюваність груп, гуртків, інших творчих об’єднань становить 10 – 15 вихованців.
5.7. Наповнюваність окремих груп, гуртків, творчих об’єднань установлює директор закладу залежно від профілю, навчальних планів, програм та можливостей організації навчально-виховного процесу, рівня майстерності вихованців, і становить не більше 25 осіб.
5.8. Зарахування до закладу здійснюється протягом навчального року на безконкурсній основі за бажанням вихованців, учнів і на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють. До закладу зараховуються вихованці віком від 5 до 18 років.
5.9. Освітній процес здійснюється диференційовано відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я у різноманітних організаційних формах: заняття, гурткова робота, клубна робота, дистанційна робота, урок, лекція, індивідуальні заняття, конференція, семінар, читання, вікторина, концерт, змагання, тренування, репетиція, похід, екскурсія, експедиція, на природі та в інших формах, передбачених статутом закладу позашкільної освіти.
5.10. Навчальний рік у закладі починається 1 вересня. Комплектування груп, гуртків, інших творчих об’єднань здійснюється у період з 1 вересня по 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка. Тривалість навчального року у закладі встановлюється Міністерством освіти і науки України.
5.11. У канікулярні, вихідні та святкові дні заклад може працювати за окремим планом, затвердженим директором.
5.12. Тривалість одного заняття визначається навчальними планами і програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців:
- віком від 5 до 6 років - 30 хвилин;
- віком від 6-7 років - 35 хвилин;
- інших - 45 хвилин.
Короткі перерви між заняттями є робочим часом керівника гуртка і визначаються режимом щоденної роботи закладу.
5.13. Гуртки, групи, інші творчі об'єднання закладу класифікуються за трьома рівнями:
початковий рівень - гуртки, групи, інші творчі об'єднання, діяльність яких спрямована на загальний розвиток вихованців, виявлення їхніх здібностей та обдарувань, прищеплення інтересу до творчої діяльності;
основний рівень - гуртки, групи, інші творчі об'єднання, які розвивають інтереси вихованців, дають їм знання, практичні уміння та навички, задовольняють потреби у професійній орієнтації;
вищий рівень - гуртки, групи, інші творчі об'єднання за інтересами для здібних і обдарованих вихованців.
Відповідно до рівня класифікації визначаються мета і перспективи діяльності гуртків, груп, інших творчих об'єднань, їх чисельний склад, обирається програма.
5.14. Заклад організовує роботу гуртків, груп, інших творчих об’єднань як на власній базі, так і на базах інших закладів освіти, а також на базі підприємств, організацій, стадіонів відповідно до укладених з ними угод. У випадках, передбачених законодавством України, заклад має право надавати платні освітні послуги понад обсяги, визначені навчальними планами і програмами.
5.15. За необхідності заклад має право створювати філії на базі закладів освіти.
5.16. Для зарахування учнів до спортивних, туристських, хореографічних гуртків потрібна довідка медичного закладу про відсутність у них протипоказань для занять у зазначених гуртках
5.17. В закладі за потреби утворюють інклюзивні та/або спеціальні групи та інші організаційні форми для навчання осіб з особливими освітніми потребами.
5.18. Порядок організації інклюзивного навчання в закладі здійснюється відповідно до чинних нормативних документів.
5.19. Заклад проводить інформаційно-методичну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів діяльності гуртків, груп, інших творчих об'єднань.
5.20. У закладі функціонують методичні об’єднання за напрямами діяльності, що охоплюють педагогічних працівників певного професійного спрямування.
5.21. Заклад створює відповідні умови для підвищення кваліфікації педагогічних працівників за напрямами позашкільної роботи, а саме курси, семінари, інші організаційні форми.
5.22. З метою визначення рівня практичної підготовки вихованців, заклад проводить організаційно-масову роботу у формі конференцій, походів, екскурсій, концертів, змагань, тренувань, репетицій, зборів, інших форм роботи.
5.23. Режим роботи закладу встановлюється з урахуванням рекомендацій органу управління освітою, на підставі Правил внутрішнього трудового розпорядку та Колективного договору.
5.24. Заклад забезпечує безпечні умови навчання, виховання та праці.
VI. ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС
6.1. Виховання здобувачів освіти у закладі здійснюється під час проведення гуртків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
6.2. Цілі виховного процесу у закладі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
6.3. Заклад відокремлений від церкви (релігійних організацій), має світський характер.
6.4. Політичні партії (об’єднання) не мають права втручатися в освітню діяльність закладу.
6.5. У закладі забороняється створення осередків політичних партій та функціонування будь-яких політичних об’єднань, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
6.6. Керівництву закладу, педагогічним працівникам, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється залучати здобувачів освіти до участі в заходах, агітаційній роботі та політичних акціях, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями), крім заходів, передбачених освітньою програмою.
6.7. Дисципліна у закладі дотримується на основі взаємоповаги всіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та Статуту закладу.
6.8. Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти забороняється.
VII. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
7.1. Учасниками освітнього процесу в закладі є:
- директор,
- методист;
- культорганізатор;
- керівники гуртків;
- вихованці;
- батьки або особи, що їх замінюють;
- інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом.
7.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», іншими законодавчими актами, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.
7.3.Вихованці закладу мають гарантоване державою право на:
- здобуття позашкільної освіти відповідно до їхніх здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;
- добровільний вибір виду діяльності;
- навчання у кількох гуртках, групах, інших творчих об’єднаннях;
- безпечні та нешкідливі умови навчання та праці;
- користуватися навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою закладу;
- участь у різних видах навчальної та науково-практичної роботи, у конференціях, олімпіадах, спортивних змаганнях, виставках, конкурсах та інших масових заходах;
- вільне вираження поглядів, переконань;
- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їхні права, принижують честь і гідність.
-
- Вихованці закладу зобов’язані:
- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками;
- підвищувати загальний культурний рівень;
- дотримуватись морально-етичних норм;
- дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;
- дотримуватися вимог Статуту, Правил внутрішнього розпорядку.
- Керівники гуртків закладу мають право на:
- внесення керівництву та органам управління освітою пропозицій щодо поліпшення освітнього процесу, подання на розгляд керівництву та педагогічній раді пропозицій про моральне та матеріальне заохочення вихованців, застосування стягнень до тих, хто порушує правила внутрішнього розпорядку закладу;
- вибір форм підвищення педагогічної кваліфікації;
- участь у роботі методичних об'єднань, нарад, зборів, в заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи;
- проведення в установленому порядку дослідно-експериментальної, пошукової роботи;
- вибір педагогічно обґрунтованих форм, методів, засобів роботи з вихованцями, учнями і слухачами;
- захист професійної честі, гідності відповідно до законодавства;
- соціальне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на них завдань;
- об'єднання у професійні спілки, участь в інших об'єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством.
7.6. Педагогічні працівники закладу зобов’язані:
- виконувати освітні плани та програми;
- надавати знання, формувати вміння і навички з різних напрямів позашкільної освіти диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців;
- сприяти розвиткові інтелектуальних і творчих здібностей вихованців відповідно до їхніх нахилів та запитів, а також збереженню їх здоров'я;
- визначати мету та конкретні завдання позашкільної освіти, обирати адекватні засоби їх реалізації;
- здійснювати педагогічний контроль за дотриманням вихованцями морально-етичних норм поведінки, правил внутрішнього трудового розпорядку закладу, вимог інших документів, що регламентують організацію навчально-виховного процесу;
- дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність вихованця, захищати його від будь-яких форм фізичного, психічного насильства; виховувати своєю діяльністю повагу до принципів загальнолюдської моралі;
- берегти здоров'я вихованців, захищати їхні інтереси, пропагувати здоровий спосіб життя;
- виховувати повагу до жінки, старших за віком, до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу України;
- постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
- вести документацію, пов'язану з виконанням посадових обов'язків (журнали, плани роботи, поурочні плани тощо);
- виховувати особистим прикладом і настановами повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
- дотримуватися вимог Статуту, виконувати правила внутрішнього розпорядку та посадові обов'язки;
- брати участь у роботі педагогічної ради;
- виконувати накази і розпорядження директора.
7.7. Педагогічним працівником закладу позашкільної освіти повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну або іншу фахову освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки в закладі позашкільної освіти. Педагогічним працівником закладу позашкільної освіти може бути також народний умілець з високими моральними якостями за умови забезпечення належної результативності освітнього процесу.
Перелік посад педагогічних працівників системи позашкільної освіти встановлюється Кабінетом Міністрів України.
7.8. Керівники гуртків закладу працюють відповідно до розкладу занять, затвердженого директором та погодженого з профспілковим комітетом. Обсяг педагогічного навантаження визначається директором згідно із законодавством.
7.9. Права, обов'язки та соціальні гарантії для педагогічних працівників закладу визначаються Конституцією України, Законами України "Про освіту", «Про позашкільну освіту» та іншими нормативно-правовими актами.
7.10. Педагогічне навантаження педагогічного працівника закладу обсягом менше тарифної ставки, встановлюється тільки за його письмовою згодою. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається навчальним планом, у разі вибуття або зарахування вихованців закладу протягом навчального року або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства України про працю.
7.11. Педагогічні працівники підлягають атестації, як правило, один раз на п'ять років відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.
7.12. Батьки вихованців та особи, що їх замінюють, мають право:
- обирати і бути обраними до ради закладу;
- звертатися до директора закладу, органу управління освітою та органу громадського самоврядування з питань навчання та виховання дітей;
- приймати рішення про участь дитини в інноваційній діяльності закладу;
- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу;
- захищати законні інтереси вихованців в органах самоврядування та у відповідних державних, судових органах.
7.13. Батьки вихованців або особи, що їх замінюють, дбають про фізичне здоров’я вихованців, психічний стан дітей, створюють належні умови для розвитку їх природних здібностей.
VIII. УПРАВЛІННЯ ПОЗАШКІЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ ТА ГРОМАДСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ ЗАКЛАДУ
8.1. Система управління закладом визначається законом та цим Статутом.
8.2. Управління закладом в межах повноважень, визначених законами та Статутом закладу, здійснюють:
- Драбівська селищна рада (Засновник, орган управління майном);
- відділ освіти Драбівської селищної ради (уповноважений орган управління освіти);
- директор закладу.
8.3. Керівництво закладом здійснює директор, повноваження якого визначаються Законом України «Про позашкільну освіту», цим Статутом.
8.4. Посаду директора може обіймати особа, яка є громадянином України, має вищу освіту та стаж педагогічної роботи не менше трьох років, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
8.5. Директор закладу:
8.5.1. Директор закладу здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу.
8.5.2. Керівник є представником закладу у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень, передбачених законом та Статуту Закладу.
8.6. Керівник закладу призначається на посаду та звільняється з посади наказом уповноваженого органу управління освітою.
8.7. Методист, керівники гуртків та інші працівники закладу призначаються на посади та звільняються з посад директором закладу. Директор закладу має право оголосити конкурс на вакантну посаду.
8.8. Керівник закладу в межах наданих йому повноважень організовує діяльність закладу:
- здійснює керівництво колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює належні умови для підвищення фахового рівня працівників;
- організовує освітній процес;
- забезпечує контроль за виконанням освітніх планів і програм, якістю знань, умінь та навичок вихованців;
- створює належні умови для здобуття вихованцями позашкільної освіти;
- забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, охорони праці;
- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу;
- організовує виконання кошторису доходів і видатків, укладає угоди з юридичними та фізичними особами, в установленому порядку відкриває рахунки в установах банку або органах Державного казначейства;
- установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам відповідно до законодавства;
- представляє заклад в усіх підприємствах, установах та організаціях і відповідає перед засновником за результати діяльності;
- дає дозвіл на участь діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників культурно-освітніх закладів, підприємств, установ та організацій, інших юридичних або фізичних осіб у освітньому процесі;
- забезпечує право вихованців на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
- застосовує заходи та дисциплінарні стягнення до працівників закладу;
- затверджує посадові обов'язки працівників закладу.
8.9. Методист закладу:
- спрямовує і здійснює інструктивно-методичну , педагогічну і організаційно-масову роботу;
- виконує обов’язки директора закладу в разі його відсутності;
- надає методичну допомогу керівникам гуртків по веденню ділової документації та журналів обліку та планування гурткової роботи;
- розробляє методичні рекомендації, положення, плани, програми роботи гуртків і іншу необхідну документацію;
- проводить семінари для керівників гуртків; відвідує заняття гуртків з наступним їх аналізом;
- здійснює пошук нових експериментальних форм роботи;
- вивчає і розповсюджує передовий педагогічний досвід роботи гуртків.
- щороку звітує про свою роботу на загальних зборах (конференціях) колективу та перед Засновником.
8.10. Колегіальні органи управління закладу
8.10.1. Основним колегіальним органом управління закладу є педагогічна рада, яка створюється у випадках і порядку, передбачених спеціальними законами.
8.10.2. Основні повноваження, відповідальність, порядок формування і діяльності колегіального органу управління закладу визначаються законодавством та цим Статутом.
8.10.3. Головою педагогічної ради є директор закладу.
8.10.4. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як два рази на рік.
8.10.5. Педагогічна рада закладу:
схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;
формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
приймає рішення щодо видачі документів про освіту;
розглядає актуальні питання організації, забезпечення та розвитку освітнього процесу в закладі, його структурних підрозділах;
обговорює питання та визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, вихованців, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
розглядає питання щодо відповідальності учнів, вихованців, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;
розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу освіти до її повноважень.
8.10.6. Рішення педагогічної ради закладу вводяться в дію наказом керівника закладу.
8.10.7. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб закладу.
8.11. У закладі позашкільної освіти можуть діяти:
органи самоврядування працівників закладу освіти;
органи учнівського самоврядування;
органи батьківського самоврядування;
інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу позашкільної освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу позашкільної освіти.
8.12. У закладі позашкільної освіти можуть функціонувати методичні об'єднання, відділи, відділення, що охоплюють учасників освітнього процесу та спеціалістів певного професійного спрямування.
ІХ. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЗАКЛАДУ
9.1. Заклад формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу.
9.2. Заклад забезпечує на офіційному веб-сайті закладу відкритий доступ до інформації та документів:
- статуту закладу;
- програм, що реалізуються в закладі, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
- структури та органів управління закладу;
- кадрового складу закладу;
- інформації щодо території обслуговування, яка закріплена за закладом;
- кількості осіб, які відвідують заклад;
- мови освітнього процесу;
- наявності вакантних посад, порядку та умов проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);
- річний звіт про діяльність закладу;
- інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу або на вимогу законодавства.
9.3. Заклад оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством.
9.4. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.
Х. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
10.1. Матеріально-технічна база закладу включає будівлі, споруди, земельну ділянку, обладнання, комунікації, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу.
10.2. Заклад забезпечений мультимедійним обладнанням, швидкісним доступом до Інтернету.
10.3. Майно закладу перебуває у комунальній власності Драбівської селищної територіальної громади відповідно до чинного законодавства і Статуту закладу.
10.4. Заклад відповідно до чинного законодавства користується земельними ділянками, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання норм з їх охорони.
10.5. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством України. Збитки, завдані закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними чи фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
10.6. Фінансування закладу здійснюється централізованою бухгалтерією відділу освіти Драбівської селищної ради за рахунок коштів державного, місцевих бюджетів та інших джерел фінансування, не заборонених законодавством.
10.7. Головним розпорядником бюджетних коштів закладу є відділ освіти Драбівської селищної ради.
10.8. Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється на основі його кошторису і ведеться централізованою бухгалтерією Драбівської селищної ради.
10.9. Фінансово-господарська діяльність закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту» та інших нормативно-правових актів.
10.10. Об’єкти та майно закладу не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.
10.11. Джерелами фінансування закладу є:
- кошти селищного бюджету в межах кошторисних призначень на мережу освітніх закладів, що перебувають у комунальній власності територіальної громади;
- кошти, отримані за надання платних послуг;
- благодійні внески юридичних та фізичних осіб;
- інші джерела, не заборонені законодавством.
10.12. Заклад має штатний розпис, який затверджується керівником закладу на підставі Типових штатних нормативів закладів позашкільної освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.
10.13. Закладу забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед працівників закладу (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), Драбівської селищної ради та її виконавчого комітету та інших, пов’язаних з ними осіб.
10.14. Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять закладу у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, наукової, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком.
10.15. У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні та галузеві асигнування закладу не зменшуються.
10.16. Заклад може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України та його засновник.
10.17. Заклад є неприбутковою установою. Доходи (прибутки) закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на її утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.
10.18. Порядок діловодства в закладі визначається директором відповідно до законодавства.
10.19. За рішенням керівника закладу бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію відділу освіти Драбівської селищної ради.
10.20. Звітність про діяльність закладу встановлюється відповідно до законодавства.
ХІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
11.1. Заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право брати участь у реалізації міжнародних освітніх програм і проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
11.2. Заклад має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.
ХІІ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ, ЛІКВІДАЦІЯ ЧИ ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ (ЗМІНА ТИПУ) ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
12.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміна типу) закладу приймається Драбівською селищною радою у порядку, встановленому чинним законодавством.
12.2. Реорганізація закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
12.3. При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу) закладу її працівникам, здобувачам освіти, гарантовано дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.
12.4. Ліквідація закладу проводиться комісією з припинення, призначеною засновником, а у випадках припинення за рішенням господарського суду – комісією з припинення, призначеною цим органом.
12.5. З часу призначення комісії з припинення до неї переходять повноваження щодо управління закладом.
12.6. Комісія з припинення оцінює наявне майно закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів та розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс або передавальний акт і представляє його органу управління майном – Драбівській селищній раді.
12.7. Основні та обігові фонди, інші матеріальні та нематеріальні цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі закладу, передаються:
- в разі ліквідації закладу – органу управління майном, як неприбутковій бюджетній організації, або іншій неприбутковій організації відповідного виду, за рішенням органу управління майном;
- в разі злиття, поділу, приєднання або перетворення – правонаступнику закладу, в разі, якщо він є неприбутковою бюджетною організацією, за рішенням органу управління майном.
Кошти закладу, в разі його ліквідації, зараховуються до селищного бюджету.
12.8. У випадку реорганізації права та зобов’язання закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства.
12.9. При ліквідації чи реорганізації закладу здобувачам освіти надається можливість здобувати освіту відповідно до чинного законодавства.
12.10. При реорганізації чи ліквідації закладу працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їхніх прав та законних інтересів відповідно до законодавства про працю України.
12.11. Заклад вважається припиненим з моменту внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
ХІІІ. ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК, ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ В ЗАКЛАДІ
13.1. Військовий обов’язок та мобілізаційні заходи в закладі здійснюються відповідно до чинного законодавства України.
13.2. Директор закладу є начальником цивільного захисту об’єкту і організовує його відповідно до Кодексу цивільного захисту України, постановами Уряду та рішеннями місцевих органів влади.
ХІV. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКЛАДІ
14.1. Заклад виконує вимоги і здійснює заходи, передбачені чинним законодавством України про охорону праці.
14.2. Заклад виконує вимоги і здійснює заходи, передбачені чинним законодавством України про пожежну безпеку.
ХV. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ ЗАКЛАДУ
15.1. Внесення змін та доповнень до цього Статуту здійснюється в порядку, встановленому чинним законодавством України.