Телефон : 31237
E-mail : drabiv_buch@ukr.net
Ніконова Наталія Іванівна |
Начальник відділу-головний бухгалтер |
Мурашко Зоя Йосипівна Власенко Світлана Віталіївна |
Головний спеціаліст Головний спеціаліст |
Шевченко Галина Миколаївна |
Провідний спеціаліст |
Додаток 4
до рішення селищної ради від 28.02.2025 № 51-3/VIII
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ бухгалтерського обліку та звітності
виконавчого комітету Драбівської селищної ради
І. Загальні положення
1. Відділ бухгалтерського обліку та звітності (далі – Відділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету Драбівської селищної ради (далі – Виконавчий комітет).
2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції», Кодексом законів про працю України, іншими законами та постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, рішеннями Драбівської селищної ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями Драбівського селищного голови, цим Положенням та іншими нормативними актами, які регламентують діяльність органів місцевого самоврядування.
3. Структура та чисельність працівників Відділу затверджується рішенням Драбівської селищної ради за поданням селищного голови.
4. Відділ безпосередньо підпорядковується селищному голові.
5. Відділ не має статусу юридичної особи.
6. Діяльність Відділу здійснюється на основі планів роботи селищної ради та виконавчого комітету.
ІІ. Основні завдання Відділу
1. Основними завданнями Відділу є:
- забезпечення ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності Виконавчого комітету та складення на підставі даних бухгалтерського обліку фінансової та бюджетної звітності, а також державної статистичної, зведеної та іншої звітності (декларації) в порядку, встановленому законодавством;
- відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами;
- забезпечення складання паспортів бюджетних програм Виконавчого комітету за відповідними кодами програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, звітів про їх виконання;
- забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов'язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань, достовірного та у повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності;
- забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів;
- запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській діяльності;
2. Відділ відповідно до покладених на нього завдань виконує наступні функції:
1) веде бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку з відображенням господарських операцій на підставі прийнятих до обліку первинних документів шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку відповідно до вимог Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 31.12.2013 №1203;
2) забезпечує тотожність даних аналітичного обліку оборотам і залишкам за рахунками синтетичного обліку на перше число кожного місяця;
3) своєчасно складає та подає звіти до органів Державної статистики, Пенсійного фонду України, Державної податкової інспекції, Державної казначейської служби України;
4) приймає від установ, для яких Виконавчий комітет є головним розпорядником бюджетних коштів, фінансову та бюджетну звітність, аналізує ефективність використання ними бюджетних коштів;
5) проводить аналіз обсягів видатків за попередні роки, опрацьовує та подає до фінансового відділу Драбівської селищної ради попередню розрахункову потребу на наступний бюджетний рік, складає бюджетний запит з відповідними обґрунтуваннями, складає та доводить розпорядникам нижчого рівня та одержувачам лімітні довідки про бюджетні асигнування, складає проекти кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету та планів спеціального фонду місцевого бюджету, складає та подає на затвердження кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету та плани спеціального фонду місцевого бюджету, в разі необхідності внесення змін протягом бюджетного року складає довідки про зміни до кошторису та плану асигнувань, складання паспортів бюджетних програм та внесення змін до них в ході бюджетного процесу;
6) ведення мережі розпорядників та одержувачів коштів місцевого бюджету Виконавчого комітету;
7) в межах компетенції бере участь у складанні штатного розпису Виконавчого комітету та розрахунків фонду оплати праці до нього;
8) бере участь у розробці бюджетних програм та опрацьовує отримані документи та інформацію, що стосується питань, порушених в конкретній бюджетній програмі, протягом року здійснює аналіз їх виконання, контроль за використанням бюджетних коштів відповідно до напрямів діяльності бюджетних програм;
9) готує проєкти рішень Драбівської селищної ради та виконавчого комітету Драбівської селищної ради, розпорядження селищного голови з питань, що входять до компетенції Відділу;
10) надає методичну допомогу по веденню бухгалтерського обліку та здійснює поточний контроль за фінансовою діяльністю установ, для яких виконавчий комітет є головним розпорядником коштів, а саме:
- дотриманням бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, їх реєстрації в органах Державної казначейської служби та здійсненням платежів відповідно до взятих бюджетних зобов'язань;
- повнотою надходжень та витрачанням бюджетних коштів установ, для яких виконавчий комітет є головним розпорядником бюджетних коштів;
- правильністю зарахування та використання власних надходжень установ, для яких виконавчий комітет є головним розпорядником бюджетних коштів;
- веденням бухгалтерського обліку, складенням фінансової та бюджетної звітності, дотриманням бюджетного законодавства та національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку установам, для яких виконавчий комітет є головним розпорядником бюджетних коштів.
11) своєчасно та у повному обсязі перераховує податки і збори (обов'язкові платежі) до відповідних бюджетів;
12) забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо:
- використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій;
- інвентаризації необоротних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів, документів, розрахунків та інших статей балансу. Кількість інвентаризацій у звітному році, дати їх проведення, перелік майна і зобов’язань, що підлягають інвентаризації визначаються розпорядженням селищного голови.
13) проводить аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності, у тому числі зведеної звітності, щодо причин зростання дебіторської та кредиторської заборгованості, організовує та проводить роботу з її списання відповідно до законодавства;
14) забезпечує зберігання, оформлення та передачу до архіву оброблених первинних документів та облікових регістрів, які є підставою для відображення у бухгалтерському обліку операцій та складення звітності, а також звітності;
15) бере участь у роботі з оформлення матеріалів щодо нестачі, крадіжки майна, псування активів;
16) розробляє та забезпечує здійснення заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни установ, для яких виконавчий комітет є головним розпорядником бюджетних коштів.
3. Здійснює в межах повноважень договірну роботу щодо договорів, угод, контрактів, стороною яких виступає виконавчий комітет.
4. За дорученням керівництва аналізує матеріали, які надходять від правоохоронних, судових органів та органів прокуратури, інших державних органів та установ, сприяє своєчасному вжиттю заходів за результатами їх розгляду.
5. Розглядає звернення громадян, підприємств, установ, організацій, у тому числі об'єднань громадян, фізичних осіб-підприємців, депутатські звернення та запити у порядку, передбаченому чинним законодавством України, забезпечує виконання вимог законодавства України про доступ до публічної інформації.
6. Здійснює заходи щодо усунення порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами та підрозділами бюджетної установи, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства.
7. Відділ в межах своєї компетенції:
видає відповідні довідки;
забезпечує здійснення заходів щодо запобігання корупції;
забезпечує захист персональних даних;
виконує інші завдання у відповідності до доручень, рішень або розпоряджень селищної ради.
ІІІ. Права Відділу
Відділ має право:
1) представляти виконавчий комітет в установленому порядку з питань, що відносяться до компетенції Відділу, в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, підприємствах, установах та організаціях незалежно від форми власності;
2) встановлювати обґрунтовані вимоги до порядку оформлення і подання до Відділу первинних документів для їх відображення у бухгалтерському обліку, а також здійснювати контроль за їх дотриманням;
3) повертати виконавцям документи та вимагати їх доопрацювання у випадках порушення встановленого порядку роботи з документами;
4) одержувати від посадових осіб виконавчого комітету, виконавчих органів Драбівської селищної ради та установ, для яких виконавчий комітет є головним розпорядником бюджетних коштів, документи, звіти та інформацію необхідну для виконання покладених на Відділ функцій;
5) вносити селищному голові пропозиції щодо удосконалення порядку ведення бухгалтерського обліку, складення звітності, здійснення поточного контролю, провадження фінансово-господарської діяльності;
6) вносити на розгляд селищного голови, заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету проєкти розпоряджень селищного голови, рішень виконавчого комітету, рішень селищної ради, доповідні записки, пропозиції з питань, що входять до компетенції відділу;
7) брати участь у засіданнях виконавчого комітету, сесії селищної ради, дорадчих органів з питань, що відносяться до компетенції Відділу;
8) за погодженням із селищним головою, заступником селищного голови з питань діяльності виконавчих органів, керуючим справами (секретарем) виконавчого комітету залучати спеціалістів інших структурних підрозділів виконавчих органів селищної ради для вивчення і розгляду питань, пов’язаних з виконанням покладених на Відділ завдань;
7) при вирішенні питань, які належать до його компетенції, взаємодіяти з структурними підрозділами селищної ради, старостами, об’єднаннями громадян;
8) скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до компетенції Відділу;
9) користуватися в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку й комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами.
IV. Обов'язки працівників Відділу
Працівники Відділу зобов’язані:
1) сумлінно ставитися до виконання посадових обов’язків, суворо дотримуватися у своїй роботі вимог чинного законодавства, законних інтересів та прав громадян;
2) інформувати селищного голову, його заступника, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету селищної ради:
- у разі покладання на Відділ виконання роботи, що не належить до функцій відділу чи виходить за його межі;
- у випадках, коли відповідні структурні підрозділи селищної ради або службові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення питань, віднесених до компетенції Відділу.
V. Керівництво Відділом
1. Керівництво Відділом здійснює начальник відділу - головний бухгалтер, який є посадовою особою місцевого самоврядування, призначається на посаду селищним головою у порядку, визначеному Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та Кодексом законів про працю України, звільняється з посади селищним головою відповідно до законодавства про працю України.
2. Начальник відділу - головний бухгалтер:
1) безпосередньо здійснює керівництво відділом, спрямовує його діяльність, організовує та забезпечує виконання функцій, покладених на відділ, внутрішнього трудового розпорядку, визначає порядок роботи відділу, розподіляє роботу між працівниками, звітує перед селищним головою про виконання покладених на відділ завдань, підписує (візує) документи, що подаються селищному голові, його заступникам;
2) має право в межах своїх повноважень давати доручення працівникам відділу, які є обов’язковими для виконання;
3) несе персональну відповідальність згідно з чинним законодавством України за розголошення відомостей, конфіденційної інформації;
4) представляє Відділ у державних установах та громадських організаціях з питань, що пов’язані з діяльністю Відділу;
5) забезпечує та контролює стан трудової дисципліни у Відділі.
VI. Заключні положення
1. Матеріально-побутові, соціальні та інші трудові права забезпечуються працівникам Відділу відповідно до чинного законодавства України.
2. Відділ для виконання покладених на нього завдань забезпечується відповідними приміщеннями, засобами зв’язку, комп’ютерною технікою, іншим обладнанням та матеріалами.
3. Для забезпечення виконання завдань, покладених на Відділ, в кошторисі витрат на утримання виконавчого комітету селищної ради передбачаються відповідні видатки.
4. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться за рішенням селищної ради.
Секретар селищної ради Олександр МІРОШНИК