Начальник відділу - Твердохліб Юрій Григорович
Головний спеціаліст - Ткаченко Олег Миколайович
Завідувач військово-облікового бюро - Белих Ольга Миколаївна
Додаток 7
до рішення селищної ради
від 28.02.2025 № 51-3/VIII
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ з питань мобілізаційної, оборонної роботи,
цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами виконавчого комітету
Драбівської селищної ради
I. Загальні положення
1. Відділ з питань мобілізаційної, оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами виконавчого комітету Драбівської селищної ради (далі – Відділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету Драбівської селищної ради.
2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, Постановами Верховної Ради України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями селищної ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями селищного голови, прийнятими в межах його компетенції, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
3. Структура та чисельність працівників відділу затверджується рішенням Драбівської селищної ради за поданням селищного голови.
4. Відділ безпосередньо підпорядковується селищному голові та заступнику селищного голови з питань діяльності виконавчих органів селищної ради.
5. Відділ не має статусу юридичної особи.
6. Діяльність Відділу здійснюється на основі планів роботи селищної ради та виконавчого комітету.
ІІ. Основні завдання Відділу
- Основними завданнями Відділу є:
1) планування, організація і сприяння забезпеченню територіальної оборони, мобілізаційної та оборонної роботи на території Драбівської селищної ради;
2) взаємодія з правоохоронними органами з метою сприяння забезпеченню законності і правопорядку на території Драбівської селищної ради;
3) забезпечення виконання актів законодавства з питань боротьби зі злочинністю і корупцією;
4) підготовка проектів планів, програм і розпоряджень селищного голови щодо спільних дій виконавчого комітету селищної ради, правоохоронних, контролюючих органів, інших органів у напрямку боротьби із злочинністю, корупцією, забезпечення додержання прав людини і громадянина;
5) узагальнення інформацій про стан мобілізації, протидії злочинності, забезпечення законності і правопорядку в межах територіальної громади;
6) сприяння правоохоронним органам у організації і проведенні семінарів, зустрічей, круглих столів, навчань тощо;
7) реалізація заходів національного спротиву та сприяння підготовці територіальної громади до національного спротиву;
8) взаємодія з питань територіальної оборони з органами державної влади, органами управління, сили і засоби яких залучаються до виконання завдань територіальної оборони у громаді;
9) сприяння створенню добровольчих формувань територіальної громади.
2. В галузі оборонної роботи:
1) вживає заходів щодо виконання виконавчим комітетом законодавства та нормативно-правових актів з питань оборонної роботи у мирний час і особливий період;
2) спільно з правоохоронними та контролюючими органами, іншими органами виконавчої влади, бере участь в плануванні заходів спрямованих на забезпечення територіальної оборони громади;
3) розробляє і здійснює у межах своїх повноважень заходи щодо територіальної оборони громади;
4) в межах своїх повноважень, бере участь у здійсненні антитерористичних заходів.
3. В галузі цивільного захисту:
1) забезпечує виконання Конституції і законів України, Кодексу цивільного захисту України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Державної служби України з надзвичайних ситуацій, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією;
2) розробляє і здійснює заходи цивільного захисту, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, реагування на них, ліквідації їх наслідків, захисту та життєзабезпечення постраждалого населення;
3) бере участь у підготовці пропозицій до проєктів програм селищної ради з удосконалення організації цивільного захисту, запобігання виникненню та ліквідації надзвичайних ситуацій і їх наслідків, захисту та життєзабезпечення постраждалого населення;
4) вносить пропозиції щодо включення до проєкту бюджету селищної ради витрат на здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків, надання матеріальної та фінансової допомоги населенню, яке постраждало внаслідок надзвичайних ситуацій;
5) інформує населення про стан природно-техногенної безпеки та заходи, що здійснюються на території селищної ради з метою захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру;
6) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань щодо дотримання вимог законодавства з охорони праці та пожежної безпеки;
7) здійснює у межах своїх повноважень збір, накопичення, обробку, аналіз і оприлюднення інформації про стан техногенної та природної безпеки;
8) організовує та забезпечує роботу комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Драбівської селищної ради;
9) сприяє організації роботи із забезпечення готовності системи зв’язку та централізованого оповіщення;
10) сприяє організації оповіщення про загрозу виникнення та виникнення надзвичайної ситуації;
11) бере участь у прогнозуванні ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, в тому числі за наявністю потенційно небезпечних об’єктів і об’єктів підвищеної небезпеки та загрози виникнення стихійного лиха;
12) сприяє в організації та проведенню аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
13) сприяє здійсненню планування, організації та проведенню відселення і евакуації населення із зон надзвичайних ситуацій (зон можливих бойових дій в особливий період), організовує роботу евакуаційної комісії Драбівської селищної ради;
14) бере участь у реалізації інженерно-технічних заходів цивільного захисту при розробленні містобудівної та проектної документації, у тому числі заходів, спрямованих на збереження сталого функціонування суб’єктів господарювання, що належать до сфери управління селищної ради та виконавчого комітету, в особливий період;
15) організовує та в установленому порядку здійснює контроль за створенням, накопиченням, збереженням, розподілом та цільовим використанням матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків, у тому числі засобів радіаційного і хімічного захисту для непрацюючого населення і сил цивільного захисту, а також сприяє проведенню заходів з життєзабезпечення постраждалого населення та надання йому матеріальної та фінансової допомоги, утриманню на балансі матеріально-технічні ресурси місцевого матеріального резерву;
16) бере участь у проведенні перевірок готовності органів управління та сил територіальної підсистеми цивільного захисту до виконання покладених на них завдань;
17) готує та вносить на розгляд селищного голови пропозиції, в межах наданих йому повноважень, щодо оголошення окремих місцевостей зонами надзвичайної ситуації у разі їх виникнення;
18) бере участь в організації та проведенні підготовки підпорядкованих закладів, установ, підприємств та населення до дій у надзвичайних ситуаціях у мирний час та в особливий період.
4. В галузі мобілізаційної роботи:
1) здійснює заходи щодо дотриманням виконавчим комітетом законів, інших нормативно-правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;
2) розробляє та подає селищному голові проєкти нормативно-правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;
3) організовує інформаційне і методичне забезпечення мобілізаційної підготовки та мобілізації;
4) організовує планування, розроблення і проведення заходів з мобілізаційної підготовки та мобілізації, у тому числі з переведення селищної ради, виконкому та підпорядкованих закладів та установ на роботу в умовах особливого періоду;
5) бере участь у формуванні проєкту основних показників мобілізаційних планів;
6) подає пропозиції селищному голові щодо участі в організації управління селищною радою та виконавчого комітету в особливий період;
7) вживає заходів до виконання підприємствами, установами та організаціями мобілізаційних завдань;
8) подає пропозиції щодо створення, розвитку, утримання, передачі, ліквідації та реалізації мобілізаційних потужностей на підприємствах, в установах та організаціях;
9) організовує роботу, пов’язану з визначенням можливості задоволення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань, національної економіки та забезпечення життєдіяльності населення селищної ради в особливий період;
10) розробляє заходи щодо раціонального використання в особливий період матеріально-технічних ресурсів;
11) забезпечує подання державним органам інформації, необхідної для планування та здійснення мобілізаційних заходів;
12) готує і доводить до виконавців вказівки щодо виконання нормативних актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації.
5. В галузі ведення військового обліку:
1) здійснює контроль за веденням військового обліку військовозобов’язаних, офіцерів запасу, призовників, які проживають на території селищної ради;
2) здійснює постійний контроль за виконанням заходів допризовної підготовки, приписки до призовних дільниць;
3) контролює дотримання правил військового обліку на території селищної ради та проводить роз’яснювальну роботу серед військовозобов’язаних та призовників про виконання обов’язків щодо військового обліку;
4) забезпечує своєчасне прибуття військовозобов’язаних та призовників за викликом до Другого відділу Золотоніського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі - РТЦК та СП);
5) організовує роботу щодо ведення персонально-первинного обліку призовників і військовозобов’язаних у селищі Драбів та в старостинських округах;
6) веде облік військовозобов'язаних за всіма категоріями військового обліку;
6. Розглядає за дорученням селищного голови та заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів селищної ради звернення громадян, установ і організацій з питань, що належить компетенції Відділу.
7. Здійснює підготовку проєктів розпоряджень селищного голови, проектів рішень виконавчого комітету, селищної ради з питань, що належить до компетенції Відділу.
8. Забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Відділ.
ІІІ. Права Відділу
Відділ має право:
1) одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів виконкому селищної ради, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
2) залучати до виконання окремих робіт, пов’язаних із виникненням або запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій, сили територіальної підсистеми цивільного захисту об’єднаної громади згідно з планами взаємодії, фахівців інших структурних підрозділів виконавчого комітету селищної ради, підприємств, установ та організацій - за погодженням з їх керівниками, а також представників громадських об’єднань (за згодою);
3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи селищної ради та виконавчого комітету у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру;
4) організовувати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до його компетенції;
5) взаємодіяти з іншими структурними підрозділами виконавчого комітету селищної ради, представницькими органами, структурними підрозділами обласної та районної адміністрацій, а також з підприємствами, установами, організаціями, об’єднаннями громадян, для вирішення покладених завдань;
6) вносити пропозиції селищному голові з питань удосконалення організації роботи Відділу.
IV. Обов'язки працівників Відділу
Працівники Відділу зобов’язані:
1) сумлінно ставитися до виконання посадових обов’язків, суворо дотримуватися у своїй роботі вимог чинного законодавства, законних інтересів та прав громадян;
2) інформувати селищного голову, його заступника, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету селищної ради:
- у разі покладання на відділ виконання роботи, що не належить до функцій відділу чи виходить за його межі;
- у випадках, коли відповідні структурні підрозділи селищної ради або службові особи не надають документи, інші матеріали, необхідні для вирішення питань, віднесених до компетенції Відділу.
V. Керівництво Відділом
1. Відділ очолює начальник, який є посадовою особою місцевого самоврядування, призначається на посаду селищним головою у порядку, визначеному Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та Кодексом законів про працю України, звільняється з посади селищним головою відповідно до законодавства про працю України.
2. Начальник Відділу:
1) безпосередньо здійснює керівництво Відділом, спрямовує його діяльність, організовує та забезпечує виконання функцій, покладених на Відділ, розподіляє роботу між працівниками, звітує перед селищним головою, заступником селищного голови з питань діяльності виконавчих органів селищної ради про виконання покладених на Відділ завдань;
2) несе персональну відповідальність згідно з чинним законодавством України за розголошення відомостей, конфіденційної інформації.
3) представляє відділ у державних установах та громадських організаціях з питань, що пов’язані з діяльністю Відділу.
4) забезпечує та контролює стан трудової дисципліни у Відділі.
VI. Заключні положення
1. Матеріально-побутові, соціальні та інші трудові права забезпечуються працівникам Відділу відповідно до чинного законодавства України.
2. Відділ для виконання покладених на нього завдань забезпечується відповідними приміщеннями, засобами зв’язку, комп’ютерною технікою, іншим обладнанням та матеріалами.
3. Для забезпечення виконання завдань, покладених на Відділ, в кошторисі витрат на утримання виконавчого комітету Драбівської селищної ради передбачаються відповідні видатки.
4. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться за рішенням селищної ради.
Секретар селищної ради Олександр МІРОШНИК